dilluns, 6 d’agost del 2007

De poble en poble: Mae Hong Son i Pai (5 i 6 d'Agost)

Vam arribar a Mae Hong Son dalt d'un autobus ple de thais i militars a mes no poder, despres d'haver fet una de les pitjors carreteres amb curves del pais. Vam decidir allotjar-nos a la Friend House GH, seguint la tactica de ''ens guiem pel nom'' i la veritat es que dona bon resultat. Despres de fer una bugada d'urgencia de 4kilos (Isaac el teu vestit ja en pesa 2!!! pero ara ja el tens net) vam xanxullejar amb tuk-tuks, taxis i minibusos per fer anar als poblats de les dones girafa. El resultat, despres de molt negociar, va ser un xofer privat per a tot el dia, un cotxe molt gran i dos amics catalans!!!!

Per anar a visitar les dones girafa (una tribu Paduang on hi ha la tradicio de que les dones portin diferents collarets al coll de manera que aquest s'allarga). A les afores de Mae Hong Son es poden trobar 3 d'aquestes tribus, i nosaltres ja que comptavem amb vehicle propi vam decidir anar a visitar la que es trobava mes lluny i evitar aixi els turistes. Al poblet s'hi arribava nomes amb una barqueta despres de 30 minuts de riu. Podem dir que ens va encantar, un lloc allunyat de tot i molt tranquil. Les dones es dediquen a l'artesania i a cosir tot tipus de teles. No vam tenir cap problema en fer-nos fotos amb elles ja que hi estan molt acostumades, i de fet s'hi posaven be! Vam poder veure les seves cases i vam pujar al turonet del poble.

Per la tarda vam anar a la Cova del Peix, indret unic de Tailandia o peix que nomes es troben per aquesta zona. Els peixos estan protegits per un Deu hindu i com no, no hi falten les ofrenes. El nostre tour va continuar fins a dalt de la muntanya per visitar un temple. Vam arribar en el moment estrella quan els monjos es dedicaven a donar les 3 voltes de rigor a tot el complexe. Nosaltres vam aprofitar per encomanar-nos a l'arbre dels desitjos tot penjant-hi dues fulles, aviam si no ens passen mes desgracies!

Avui ha estat un d'aquells dies en els que et ve de gust aixecar-te a les 6 del mati per agafar un d'aquestos busos en els que no pots ni respirar. La nostra sorpresa ha estat que quan hem arribat a l'estacio no hi entrava ni una agulla! Com sempre ens n'hem soriti prou be i hem aconseguit un minibus que ens ha portat a Pai en un temps record! La ciutat ens ha encantat. Es la capital tailandesa de la musica i hi ha un ambient hippie immillorable. Fins i tot hem vist els nostres primers rastes! Durant el dia hem fet un intensiu de lo mes important: la cascada mes maca de la regio; un camp d'elefants; un canyo (que ha resultat ser colorado!!! pel color roig intens de les seves parets), unes fonts termals naturals; tribus karen, lahu i lisu; una barriada de refugiats xinesos i wats, temples i mes buddhes per donar i regalar. Ahhh! Tambe ens ha donat temps per fer-nos un massatge thai amb oli, no us creieu que no el necessitavem!

Curiositat del dia, hem descobert que els dilluns tothom (o gairebe tothom) vesteix de groc ja que el rei va neixer en dilluns. I com que la badera reial es d'aquest color els thais li rendeixen homenatge! Estem molt sorpreses de la devocio que hi ha pels reis, surten fins i tot al paper de water!

Anònim ha dit...

Bondia mimi i les i les seves amigues!just una petita misatje per desitjar un molt bon viatge en tailanda! Esperant que tot es passa per a millor i que diverteix bé!Mireia, atenció de no tombar de les elefantes ,cuidate, molts petonets i fins aviat espero! JULIE, LA BELGA

gun ha dit...

mira qui hi ha per aquí! jiji
la Julie!!

hmmm, un poble hippie...! como pez en el agua, jajaja.

aprofito per enviar molts petons a Bèlgica! i cap a Tailàndia, és clar!

Anònim ha dit...

hola nenes! veig que us ho esteu passant d'allo mes be. cuideu-vos molt i aneu amb molt de compte.
A veure si t'enrecordes de trucar-nos que volem sentir la teva veu de tant en quan.